رسالت کتابخانه:دانشکده پرستاری بروجرد

هدف اصلی کتابخانه تقویت فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشکده و حمایت از برنامه های دانشگاه در جهت ارتقاءسلامت ،ازطریق تهیه ،توسعه و تسهیل دسترسی به منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز دانشکده و مدیریت بهره برداری از منابع علمی است 

کتابداران متعهد هستند به :

1-ارائه بهترین خدمات ممکن از جهت به هنگام بودن ،دقیق بودن و کامل بودن به تمام مراجعان

2 -بکار گیری فناوری ها و منابع جدید اطلاعاتی در ارائه خدمات و تهیه منابع علمی

3 -اشتراک تخصص و مهارتهای خود در استفاده از فناوری اطلاعات

وظایف کتابخانه :

کتابخانه دانشکده و کتابداران متخصص آن پیوسته در تلاشند تا هدف ها و وظایف خود را با هدف ها و رسالت دانشگاه منطبق وهماهنگ سازند بر این اساس موارد ذیل را مد نظر دارند 

1 -پشتیبانی از برنامه های پژوهشی دانشکده

2 -مجموعه سازی ،سازمادهی و اشاعه اطلاعات در راستای اهداف وفعالیتهای دانشکده

3 -بکار گیری روشهای علمی نوین کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در جهت ارتقاءخدمات کتابخانه

4 -فراهم ساختن امکان دسترسی سریع و راحت به منابع اطلاعاتی برای اعضای هیات علمی ،دانشجویان ،و کارکنان دانشکده به منظور پشتیبانی از هدف های آموزشی و پژوهشی کنونی و آینده دانشکده

5 -گردآوری تازه ترین نیازهای اطلاعاتی جامعه استفاده کننده و سفارش آنها

6 -آموزش مداوم کتابداران و کلیه کاربران در سطوح مختلف

چشم انداز:کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد تلاش خواهد نمود در راستای چشم انداز تعریف شده یرنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی لرستان "پیشرو در دانشگاه های نسل سوم ، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت" ، حرکت نماید. از این رو ماموریت این کتابخانه تقویت آموزش، پژوهش و فعالیتهای پژوهشی دانشکده و حمایت از تلاشهای آن در جهت ارتقای رتبه درسطح ملی و بین المللی ، از طریق تهیه، توسعه و تسهیل دسترسی به منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز دانشگاه ومدیریت بهره برداری از این منابع می باشد.

جامعه استفاده کننده: جامعه استفاده کننده از کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد، اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان وکارکنان دانشکده می باشد

تاریخچه:کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد در سال1390همزمان با تاسیس دانشکده فعالیت خود را آغاز کرد . از سال 1390در فضایی به وسعت 121 متر مربع به دانشجویان، مربیان ، اعضاء هیات علمی و کارکنان دانشکده پرستاری خدمات ارائه می دهد.

مسئول کتابخانه :مهوش کلهر

مدرک تحصیلی :کارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی

تلفن تماس: 066-42507733

E Maill :kalhor_M@yahoo.com

آدرس :بروجرد میدان بهشت اول بلوار بهشت ابتدای خیابان امیرکبیر دانشکده پرستاری بروجرد

مجموعه کتابخانه:

کتابهای فارسی5751جلد در 1651 عنوان

کتابهای لاتین162جلد در111 عنوان

سیستم و نرم افزار کتابخانه:سیستم کتابخانه به صورت قفسه باز اداره می شود.نرم افزارکتابخانه نرم افزار کاوش تحت وب است. ورود اطلاعات کتابخانه ای به صورت مستمر انجام می شود .

سازماندهی و فهرست نویسی کتب فارسی و لاتین با استفاده ازسرعنوانهای موضوعی مش ( MESH )و روش رده بندی NLM انجام می گیرد

شرح وظایف کتابدار

1-استفاده از سیستم های فناوری اطلاعات در اموری مانند دسته بندی و طبقه بندی کتابها، ثبت اطلاعات و....

2-گردآوری و سازماندهی مجموعه منابع مرجع و کتابشناختی عمومی و تخصّصی.

3-فراهم آوردن امکانات استفاده علاقه مندان از منابع علمی دیداری- شنیداری موجود.

4-سازماندهی منابع و کتابها به گونه ای که یافتن آنها برای کاربران آسان باشد.

5-پاسخگویی به سوالات مراجعین

6-کمک به مراجعین برای یافتن کتابها و منابع مورد نظر

7-به روز نگه داشتن کتابخانه از طریق استفاده از کتابها و مجلات جدید منتشر شده

8-ااستفاده از روش های نوین کتابداری

9-ترویج خدمات کتابخانه از طریق نمایشگاهها، مذاکرات و شرکت در رویدادهای اجتماعی

10-ارایه خدمات نوین اطلاعاتی به علاقه مندان با استفاده از جدیدترین دیتابیس ها در قالب پایگاههای اطلاعاتی، ابزارهای علم سنجی وآموزش استفاده از منابع موجود در کتابخانه و نحوه جستجو در بانک های اطلاعاتی به مراجعین

11-ارائه سرویس مناسب به مراجعین در چارچوب آیین نامه داخلی کتابخانه

12-مطالعه و بررسی احتیاجات مراجعین و انجام فعالیت های مربوط به سفارش و دریافت کتاب

13-سازماندهی منابع بر اساس نظام های طبقه بندی، کاتالوگ نویسی

14-فعالیت لازم در جهت آگاه کردن مراجعین از منابع موجود در کتابخانه و چگونگی استفاده از منابع مختلف

15-همکاری لازم در کلیه طرح های ستادی مرتبط با امور کتابداری و اطلاع رسانی

16-شرکت در کلیه جلسات و برنامه های آموزشی وپژوهشی مرتبط با اطلاع رسا نی وکتابخانه

17-ثبت اطلاعات کتاب های جدید در دفاتر و رایانه

18-انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق

19-انجام امور مربوط به خرید کتاب از نمایشگاه های کتاب از قبیل تهیه لیست خرید و تهیه کارت خرید، صورتجلسه کتاب و...

20-ارائه سرویس اطلاع رسانی رایانه ای )جستجو در بانک های اطلاعاتی ... اینترنت( بر حسب امکانات موجود در آیین نامه های داخلی کتابخانه

اهداف بلند مدت:کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد 

1.       ارتقای مستمر خدمات و فعالیت‌های کتابخانه جهت دسترسی کاربران به منابع اطلاعاتی

2.       بکارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی در ارائه خدمات کتابخانه‌ای

3.       گسترش ارتباط و همکاری بین کتابخانه ای به منظور تامین منابع و اطلاعات مورد نیاز کاربران

4.       ایجاد امکانات سخت‌افزای و نرم‌افزای برای دسترسی به منابع اطلاعاتی کتابخانه

5.       توسعه مستمر دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و مجموعه‌های دیجتیالی

6.       ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به طیف وسیعی از منابع کتابخانه‌ای

7.       افزایش نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی

8.       ایجاد دوره‌های بازآموزی مستمر و ارتقای سطح مهارت کارکنان کتابخانه

9.       انتشار بولتن و خبرنامه در حوزه خدمات کتابداری و اطلاع‌رسانی

10.   ارائه برنامه‌های توانمندسازی وکارگاه‌های آموزشی برای کاربران کتابخانه

11.   ایجاد عضویت کتابخانه در طرح‌های ملی و بین المللی همکاری‌های بین کتابخانه‌ای

12.   حرکت از سمت راهکار مالکیت منابع به سیاست دسترسی به منابع

13.   تلاش در جهت جذب منابع خارج از دانشکده‌ای در راستای ارتقای خدمات کتابخانه

14.   ارائه خدمات با کیفیت اشاعه گزینشی اطلاعات

15.   ارائه خدمات جنبی از جمله تکثیر و ترجمه در کتابخانه

16.   اشاعه فرهنگ خواندن و کتابخوانی با برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و سمینارها و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی

17.   تشویق کاربران برای مراجعه مجدد به کتابخانه

18.   جذب موثر کاربران جدید

19.   تلاش در جهت بهبود و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه و منطبق نمودن آن با استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی

20.   اطلاع رسانی و ارائه خدمات از طریق تلفن گویا، پیام کوتاه، وب سایت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال

اهداف کوتاه مدت کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد:

1.       تامین منابع علمی مرتبط با رشته‌های تخصصی موجود در دانشکده بر مبنای شناسایی نیاز اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشکده

2.       تهیه راهنماها و بروشورها به صورت چاپی و الکترونیکی به منظور آگاه نمودن کاربران از منابع و خدمات کتابخانه

3.       راه اندازی وب سایت کتابخانه و ارائه برخی از خدمات از طریق وب سایت

4.       بهبود وضعیت فرآیندهای انجام کار در کتابخانه

5.       تهیه امکانات مورد نیاز و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و تحقیق کاربران

6.       وجین دوره ای کتاب‌ها و روزآمد نمودن منابع موجود در کتابخانه

7.       تکمیل و روزآمد نمودن منابع و اطلاعات موجود در نرم افزار کتابخانه

8.       تفکیک بخش‌های مختلف کتابخانه از یکدیگر و اختصاص فضای لازم به هر بخش

9.       بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف در جهت شناساندن امکانات و خدمات کتابخانه به استفاده کنندگان

10.   سازمان دهی و چینش موثر مجموعه کتابخانه به منظور افزایش سهولت دسترسی به آن

 

سوالات متداول

چگونه میتوانم در کتابخانه عضو شوم؟

1-مراجعه به سایت با آدرس  http://lib.lums.ac.ir2-کلیک روی گزینه " ثبت نام برخط در کتابخانه" 3-کلیک روی گزینه " با شرایط و ضوابط موافقم "4 -کلیک روی گزینه ادامه 5 -تکمیل فرم اطلاعات فردی و پایگاه عضویت 6- بارگذاری مدارک عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی با حجم کمتر از (100 کیلوبایت)   7-ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری  8-به همراه داشتن اصل کارت دانشجویی در اولین مراجعه خود به کتابخانه، جهت تایید نهایی عضویت و تحویل گرفتن کارت عضویت

 

offer
انتقادات
و
پیشنهادات