بخش های کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد:کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد دارای بخش زیر می باشد که عملکرد و وظایف هربخش به تفکیک به شرح زیر می باشد:

        بخش امانت:این بخش امانت، گردش وتحویل کتاب و برخی خدمات مرجع را بر عهده دارد.که بصورت مخزنهای جداگانه کتاب فارسی وکتاب لاتین،لوح های فشرده،جزوات می باشد.
        .    تایید اطلاعات اعضاء از نرم افزار کتابخانه ای و امانت وعودت کتاب از طریق نرم افزار برای راهنمایی جستجوی کتاب و اطلاعات کتابشناختی برای مراجعین مراجعین
        .   همکاری در فرایند وجین
        .    قفسه خوانی و برطرف نمودن اشکالات موجود در شماره کتب و مشخص نمودن کتب مفقودی
        .    تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل
        .    ارائه خدمات تمدید و رزرو کتاب از طریق تماس تلفنی
        .    تهیه لیست کتب درخواستی مراجعان و ارجاع آن به بخش سفارشات
          . همکاری با سایر بخش های کتابخانه و همکاران
            منابع مرجع، پایان نامه ها، طرح های تحقیقاتی، مجلات، نقشه ها امانت داده نمی شوند
            در صورت دیرکرد و یا هر نوع آسیب به منابع ،عضو مشمول قانون جریمه کتابخانه خواهد شد

        ساعت کاری کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد: شنبه تا چهارشنبه ساعت 8صبح الی 14 عصر

        بخش خدمات فنی کتابخانه:در این بخش سازماندهی منابع اعم از فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی، رده بندی منابع با استفاده از ابزارهای مربوطه مانند سرعنوان‌های موضوعی فارسی و انگلیسی نظام‌های رده‌بندی و نشانه مؤلف فارسی و لاتین انجام می‌گیرد. این بخش شامل قسمتهای مختلفی مانند :

        -بخش سفارشات :
            تهیه لیست سفارش ،فرایند خرید،و نیز امور مربوط به کتب اهدائی اشخاص حقیقی وحقوقی در این بخش انجام میشود.
            اعضای هیات علمی, دانشجویان و کارکنان می توانند با تکمیل فرم سفارش کتاب درخواست خود را برای بخش سفارش ارسال نمایند
            ارسال کاتالوگهای مختلف ناشران برای گروه های آموزشی، آنها را در جریان آگاهی ازآخرین انتشارات قرار می دهند و بر اساس انتخاب آنان و نیاز کتابخانه و سیاست موجود،سعی در تهیه منابع مورد نیاز اعم از کتاب، سی دی و منابع آموزشی مینمایند که به آن،فرآیند فرآهم آوری و مجموعه سازی می گویند.
        -بخش فهرست نویسی
            در این بخش سازماندهی منابع اعم از فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی، رده بندی منابع با استفاده از ابزارهای مربوطه مانند سرعنوانهای موضوعی فارسی وانگلیسی نظامهای رده بندی و نشانه مؤلف فارسی و لاتین انجام میگیرد.
            کتابداران سالی یکبار مجموعه کتابخانه را وجین کرده و کتابهایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند چه به جهت قدیمی بودن تاریخ چاپ و یا خراب شدن رااز قفسه خارج می کنند.
         
         -بخش ثبت و آماده‌سازی کتابخانه
        در این بخش آماده کردن منابع یعنی مهر زدن، چسباندن بارکد و نشانه راهنما بر روی منابع از طریق گرفتن خروجی (لیبل و بارکد) جهت بازیابی سریع و آسان و قرار دادن آن در قفسه‌های مربوطه براساس رده منبع انجام می‌شود
        بخش فناوری اطلاعات کتابخانه
         
        کتابخانه دانشکده پرستاری بروجرد تعداد 3 دستگاه کامپیوتر متصل به شبکه جهت استفاده کاربران دارد.کاربران شامل اساتید،اعضای هیئت علمی،کارکنان و دانشجویان دانشکده می‌باشد.کاربران جهت استفاده از اینترنت از نام کاربری اختصاصی خود استفاده می‌کنند.

          بخش مرجع:
        فرهنگ یا واژه‌نامه‌ عمومی و تخصصی، دانشنامه یا دایرةالمعارف‌ عمومی و تخصصی،راهنماها،دستنامه‌ها، دستور‌نامه‌ها، کتابشناسی‌ها، فهرست‌ها، کتب شرح حال یا سرگذشت‌نامه ، اطلس‌ها
        لازم به یادآوری است که پایگاه Primal Pictures  شامل اطلسها، تصاویر، فیلم و انیمیشن‌های آناتومی و فیزیولوژی انسانی در پورتال کتابخانه مرکزی به آدرس http://www.anatomy.tv در دسترس می‌باشد.
        خدمات بخش مرجع :
        •    پاسخگویی به سوالات مراجعان.
        •    کمک به مراجعان در یافتن منابع مناسب جهت انجام پژوهش.
        •    آموزش نحوه استفاده از منابع مرجع.
        •    ارائه خدمات ارجاعی به سایر کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی در صورتی کهدمنابع مورد نیاز  در کتابخانه موجود نباشد.
        •    شناسایی منابع مرجع و پیشنهاد برای خرید آنها.
        •    وجین منابع در صورت لزوم.
        •    کپی گرفتن از کتب مرجع با هماهنگی کتابدار مرجع.
        سالن مطالعه
        یک سالن مطالعه مجهز به اینترنت و کامپیوتر برای آقایان و خانم ها با ظرفیت 30نفردر کتابخانه موجود می باشد که فقط اعضای کتابخانه مجاز به استفاده از سالن مطالعه می باشند. ساعت کار سالن مطالعه ازساعت 8صبح الی 18عصر است.


        1

سوالات متداول

چگونه میتوانم در کتابخانه عضو شوم؟

1-مراجعه به سایت با آدرس  http://lib.lums.ac.ir2-کلیک روی گزینه " ثبت نام برخط در کتابخانه" 3-کلیک روی گزینه " با شرایط و ضوابط موافقم "4 -کلیک روی گزینه ادامه 5 -تکمیل فرم اطلاعات فردی و پایگاه عضویت 6- بارگذاری مدارک عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی با حجم کمتر از (100 کیلوبایت)   7-ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری  8-به همراه داشتن اصل کارت دانشجویی در اولین مراجعه خود به کتابخانه، جهت تایید نهایی عضویت و تحویل گرفتن کارت عضویت

 

offer
انتقادات
و
پیشنهادات